س ) متافیزیک چیست ؟
پ ) معنای لغوی پیشوند متا ، فرا ست. متافیزیک فرای فیزیک است بعبارتی جهان و مخلوقات آن به دو بخش تقسیم میشوند : فیزیک و متافیزیک یا مادیات و معنویات ( روحانیات ) یا طبیعه و ماوراء الطبیعه
بعبارت بهتر متافیزیک ان بخشی است که توسط حواس پنجگانه درک نمیشود.

س ) چگونه ارتباطی بین متافیزیک ، طب سنتی و روح و جن میتوان برقرار نمود ؟
پ ) طب سنتی بر خلاف طب جدید ( طب غربی ) کل نگر است ، نه جزء نگر . یعنی برای درمان بیمار علاوه بر عوامل جسمانی و مادی ، عوامل معنوی و متافیزیکی را هم در نظر می گیرد که شامل ارواح و اجنه هم می شوند.

س ) چرا در این زمانه به این موضوعات بطور رسمی و علمی پرداخته نشده است ؟
پ ) به کرات در دانشگاهها و مراکز علمی و آزمایشگاهی داخل و خارج از کشور بدین موضوعات پرداخته شده است مثل تحقیقاتی که توسط استاد ولی زاده ، دکتر الماسیان ، دکتر جمالیان و … در دانشگاههای تهران ، شهید بهشتی و تبریز و … همچنین در خارج از کشور توسط دانشمندان بزرگی چون پروفسور کیرلیان در شوروی سابق انجام گرفته است که بخش عمده ای از اینگونه تحقیقات هنوز هم ادامه دارد.

س ) در مورد هیپنوتیزم و فرایند ان کمی توضیح دهید .
پ ) تعابیر مختلفی از هیپنوتیزم توسط اساتید گوناگون در طول تاریخ ارائه شده است که به نظر من بهترین آن می گوید : هیپنوتیزم حالتی است که در آن تلقین پذیری ( یادگیری ) فرد به شدت افزایش می یابد و به عبارتی امواج مغز در مرتبه ای قرار می گیرند که فرد توانایی های خاص بدست می آورد که این حالت صد البته با خواب طبیعی فرق دارد.

س ) میتوان از هیپنوتیزم تعبیر پرواز روح داشت ؟
پ ) لزوما هر هیپنوتیزمی به پرواز روح منجر نمی شود . هیپنوتیزم کاربردهای مختلفی دارد که یکی از انها پرواز روح است.

س ) تعبیر دین در مورد متافیزیک چیست ؟
پ ) اگر متافیزیک را مترادف معنویات در نظر بگیریم ادیان مختلف بخصوص مکتب تشیع تعابیر بسیاری در مورد ان دارند و اگر متافیزیک را به معنای عالم موجودات نادیدنی به چشم معمولی در نظر بگیریم به همین شکل مانند ایات بسیار فراوانی که در قرآن صراحتا بر وجود و مشخصات و وظایف اینگونهموجودات اشاره می نماید .

س ) پرداختن به این موضوعات میتواند برای ما خساراتی هم بدنبال داشته باشد ؟
پ ) پرداختن به این موضوع نیز مانند هر یک از علوم در صورت اشتباه ممکن است همراه با خطراتی حتی جبران ناپذیر باشد . همچنانکه در آزمایشگاه شیمی اگر شرایط ایمنی تجزیه و ترکیب مواد سمی را رعایت نکنیم ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد . بخصوص اینکه این موضوعات به مراتب گسترده تر و ناشناخته تر از علوم تجربی می باشند . در اینجا لازم است دوستان عزیز را از هر گونه ارتباط با اجنه که متاسفانه در جامعه امروزی بسیار متداول شده است قبل از هر گونه اطلاع کامل برحذر دارم چرا که اساسا در مکتب تشیع تسخیر و ارتباط با اجنه حرام و مستوجب گناهی بزرگ است و گاه باعث لطمات جدی جسمی نیز میشود.

س ) توانمایی های متافیزیکی چگونه متجلی می شوند ؟
پ ) برخی از افراد هستند که کارهای خارق العاده ای انجام میدهند ، بدون هیچ دلیل و مدرک قانع کننده ای از علوم شناخته شده امروزی . بطور مثال هیچ پزشکی تا بحال نتوانسته است توضیح دهد که چرا در حالت خلسه عمیق ( هیپنوتیزم ) اگر سوزنی را از گوشت و پوست سوژه عبور دهیم نه خون می اید و نه فرد احساس درد می کند و …
بنده در همینجا آمادگی خود را برای انجام برخی حرکات نمایشی در مجامع علمی و تحقیقاتی اراک اعلام می دارم و صد البته برای تشویق طالبان حقیقت و اثبات قدرت این علوم در درمان برخی بیماریهای جسمی و روحی…
این توانایی ها با دست یابی به علم متافیزیک و تمرینات مداوم ( ریاضت ) که البته بنده هرگونه ریاضت غیر شرعی را رد میکنم بدست می آید.

س ) آیا طب سنتی و متافیزیک برای تمام سوالات بشر جواب دارد ؟
پ ) مسلما خیر ، طب سنتی و طب جدید در کنار هم و بعنوان مکمل یکدیگر برای سعادت بشر لازمند و هر یک بدون دیگری ناتوان .

س ) توجیه وجود سحر و جادو چیست و شما آنرا تایید می کنید ؟
پ ) مسلما انرا تایید میکنم . برای اثبات ان خوشبختانه ما شیعیان از چهار ترازویی که همیشه برای کشف واقعیت از ان استفاده میکنیم میتوانیم مدد بگیریم :
اول عقل و دوم قرآن و سوم سنت و چهارم اجماع که اثبات ان به تفصیل است و نیازمند جلسه حضوری با مشتاقان به این علوم .

س ) آیا باید از بابت وجود متافیزیک و سحر و جادو نگران بود و این نگرانی چطور برطرف میشود ؟
پ ) به اندازه خودش بله . و خداوند جهان را از طبایع متضاد افرید ، برای هر عمل عکس العملی و برای هر دردی درمانی آفرید .
اگر عده ای انسان بسیار پست وملعون تحت عنوان جادوگر و دعانویس و … متاسفانه به برخی طلسمها دست پیدا کرده اند ( هرچند خیلی از آنها تا این حد هم نیستند و صرفا کلاهبرداری می کنند ) در مقابل خداوند ، پیامبران و امامان و عارفانی را نیز برای رهایی بشر در نظر گرفته اند که قادر به باطل کردن اسحار و افسونها هستند .

س ) آیا بزرگان دینی هم از این توانایی های متافیزیکی برخوردار بوده اند ؟
پ ) بله . آنرا می توانیم در شرح حال گذشتگانی چون حضرت سلیمان ، حضرت عیسی ، حضرت موسی ، حضرات چهارده معصوم ، شیخ مرتضی ، شیخ مفید ، ملاصدرا ، نخودکی اصفهانی ، علامه طباطبایی و … و امروزی ها چون آیات عظام بهجت و حسن زاده آملی و …بخوانیم و ببینیم .

سوال کننده : محمد هادی بیات
پاسخ دهنده : شهرام امین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.